Fritidsklubben - Kapelvej 32

DET LILLE TRYGGE og HYGGELIGE STED

- for de større børn fra 4. og 5. klasse

SE VORES KLUBFOLDER: HER

Åbningstiderne tilpasses skolernes korte dage

Åbningstider:

Mandag:  kl. 13/14-18

Tirsdag:  kl. 13/14-18

Onsdag:  kl. 13/14-20 (aftenspisning)

Torsdag: kl. 13/14-18

Fredag:   kl. 13/14-18

UM

Cappella fritidsklub er en lille og hyggelig klub, for 4. og 5. klasse,  Vi er i et stort klubfællesskab og en del af Nørrebro/Bispebjergs nye kommunale Fritidsklynge NBI. Fritidsklubben er en del af Kvisten/Cappella som tilsammen dækker fritidsklub, juniorklub, ungdomsklub og værksteder på to matrikler.

- Fælles arena - fælles børn - fælles ansvar -

I Cappella har vi et stærkt samarbejde imellem KKFO og Klub

Cappella fritidsklub deler hus med Blågård Skoles KKFO på Kapelvej 32. Vi har 2. salen men bruger hele huset i fællesskab med KKFO'ens afdeling for 3. klasser. Klubben har et stort køkken/alrum, et computerrum og et krea rum samt et par mindre lokaler. Herudover deler vi resten af huset hvor der bl.a. er bordtennis/airhockey og musikrum samt fælles udearealer med legeplads, boldbur og bålplads samt en masse fælles aktiviteter/traditionen både sommer og vinter.

Fritidsklubben og KKFO'en har fælles Team Koordinator.

Vi har stærkt samarbejde med Blågårds Skole og Nørrebro Park Skole. Begge skoler ligger få hundrede meter fra klubben.

DET STORE FÆLLESSKAB

Flere medarbejdere arbejder på  på tværs af fritidsklubben og juniorklubben - det giver tryghed, forskellige medarbejderprofiler og høj faglighed på begge matrikler. Herudover kan vi trække på faciliteter og kompetencer fra de andre fritidsklubber i Fritidsklyngen.

I CAPPELLA FRITIDSKLUB, KAN DU:

* Hygge dig med dine venner

* Sy, lave malerier, ler, decoupage  og meget mere på  kreaværkstedet

* Lave forskelligt træarbejde

* Game (faste spille tider )

* Komme på ture. Vi har bl.a. årskort til eksperimentariet, og så elsker vi naturen - fisketure, Mountainbike i Hareskoven og på Kattinge Værk, bowling- og biografture og meget, meget mere

* besøge de andre klubber i vores Fritidsklynge, til arrangementer, fælles ture og sportsturneringer fx bordtennis, rundbold  og fodbold

* Være aktiv på boldbanen eller lave snobrød i bålhytten

* Deltage i fællesspisninger (med tilmelding). Se månedsplanen på opslagstavlen og AULA

Når du starter i Cappella fritidsklub i 4. klasse kan du komme på overnatning 1-2 dage i efterårsferien, enten ude eller hjemme i klubben og hvis du vælger at fortsætte i juniorklubben kan du komme med på [7/7] skituren for 7. klasserne, i vinterferien.

Fritidsklubben kan bruge Værkstedshuset Kvisten's fagmedarbejdere og værksteder og fra 5. klasse starter vi med faste besøgsdage (tirsdage og torsdage) i værkstederne og juniorklubben.

Medarbejderne i fritidsklubben er: Jannie, Patrik, Rasmus, Fabian og Thess som er teamkoordinator i Cappella. Christian er leder for Kvisten/Cappella.

folder

Shape Created with Sketch.